0

Behavioral Design Patterns

Behavioral Design Patterns

Giới thiệu

"Behavioral patterns bao gồm nhóm các patterns dùng để phân bố các hành vi có hiệu quả và sẽ tăng tính linh hoạt trong việc thực hiện giao tiếp này." “Các mẫu thiết kế này là tất cả về giao tiếp đối tượng của Class. Các mẫu hành vi là những mẫu được quan tâm đặc biệt nhất với giao tiếp giữa các đối tượng.”

Đó là:

  • Chain of responsibility

A way of passing a request between a chain of objects

  • Command

Encapsulate a command request as an object

  • Interpreter

A way to include language elements in a program

  • Iterator

Sequentially access the elements of a collection

  • Mediator

Defines simplified communication between classes

  • Memento

Capture and restore an object's internal state

  • Null Object

Designed to act as a default value of an object

  • Observer

A way of notifying change to a number of classes

  • State

Alter an object's behavior when its state changes

  • Strategy

Encapsulates an algorithm inside a class

  • **Template method

Trì hoãn các bước chính xác của thuật toán cho một lớp con**

  • Visitor

Defines a new operation to a class without change


All rights reserved

Viblo
Hãy đăng ký một tài khoản Viblo để nhận được nhiều bài viết thú vị hơn.
Đăng kí